Traficul este sângele unui blog – “Trafic site” este una dintre întrebările pe care le primesc mereu. Pe baza traficului țintit poți să dezvolți blogul drept o sursă de venit care să îți permită să scrii despre ceea ce te pasionează. Iar traficul este, de asemenea, problema principală a unui blogger.
Cum faci să ai mai mult trafic, iar blogul să îți fie vizitat de mai multă lume? În continuare am ales 31 de idei din ebook-ul “99 de Moduri ca să Crești Traficul pe Blog”, ebook care a fost disponibil gratuit pentru o perioadă limitată abonaților la ProfiBlogger.
Și câteva recomandări suplimentare. Am discutat în podcast cu mulți antreprenori online și experți, îți recomand să asculți podcastul cu Sorin Popa:
Trafic Site: 31 de Moduri ca sa ai mai Multi Vizitatori pe Blog
Conținutul este Rege
- Scrie un articol listă de tip top 10 – include 10 elemente esențiale despre un subiect al nișei pe care este blogul tău. Vei trata fiecare element detaliat și cât mai complet.
- Scrie un articol listă top 100 – de data aceasta vei include 100 de elemente despre un subiect care interesează pe cititorii tăi, fiecare element enumerat pe scurt. Fiind multe elemente, nu le poți trata foarte detaliat pe fiecare, altfel va deveni o adevărată carte. Un exemplu este acest material, pe care tocmai îl citești.
- Scrie un ghid complet despre un subiect anume și publică-l ca articol sau ebook. De la Ghidul Complet ca Să Fii Mereu Motivat la Ghidul Complet ca Să Găsești Partenerul Ideal de Cuplu, ai o plajă imensă de subiecte posibile. Asigură-te că alegi un subiect atractiv, care adresează o problemă reală a cititorilor tăi și are impact.
- Creează un top 50 de persoane care… De exemplu Români Pe Care să îi Urmărești pe Facebook (aici eu am ales 100 astfel de persoane, pentru că nișa mi-a permis). De obicei e vorba de persoanele influente de pe nișa ta. Un astfel de top va atinge ego-ul celor incluși și îi va impulsiona să-l promoveze la rândul lor (dacă tu ai fi inclus în top 50 oameni care… ei bine, nu ți-ai anunța cunoștințele că ești o persoană importantă, tocmai ai fost inclus în top). Pe de altă parte, asigură-te că incluzi oameni relevanți și care merită să facă parte din top. Calitatea e pe primul loc.
- Creează un clasament de site-uri după un criteriu care să aibă legătură cu nișa ta. Un exemplu este topul anual al blogurilor românești de dezvoltare personală, top pe care îl întrețin eu.
- Folosește în articole imagini care captează atenția cititorului. Aceste imagini vor apărea când cineva postează articolul pe rețelele sociale și crește probabilitatea ca lumea să deschidă articolul. Plus că au valoare SEO. Vezi și articolul despre cum să creezi logo-uri pentru blog.
- Publică mereu articole noi, mai ales în primii 2 ani de existență a blogului. Minim 2 articole pe săptămână, deși în primele luni îți recomand să faci efortul de a publica 3-4 articole săptămânale.
- Scrie articole lungi care să trateze extensiv un subiect anume. Acestea este foarte probabil să rămână valoroase și promovate pe Social Media și după ani buni de la publicare. Odată ce cineva a citit un astfel de articol va avea majoritatea informațiilor despre subiect. Exemple: Cum sa faci bani din blog sau 65 de idei de managementul timpului.
- Scrie un articol care să pună în evidență pe cei mai buni bloggeri din industrie. Să nu fie prea lung (deci nu top 50), ci doar pe cei mai buni. Este o resursă utilă pentru cititori, atinge ego-ul celor incluși și îți face relații bune cu aceștia.
- Scrie un articol care să creeze o controversă. Să stârnească discuții, comentarii, postări pe Facebook și… evident trafic pentru blogul tău. Atenție, nu abuza de acest gen de articole pentru a nu deveni un site de bârfe.
- Învață să scrii titluri atractive care să facă pe cititori să fie interesați de articolele tale. Un titlu bun este precum un ambalaj atractiv – te face să te dorești să vezi ce este mai departe de el.
- Construiește-ți reputația unui blogger care scrie materiale – articole, cărți, cursuri – de calitate, bine documentate, foarte utile și care inspiră.
- Definește un calendar editorial și respectă-l. Alege zilele din săptămână în care publici articole noi și… ține-te de ele. Anunță-i pe cititorii tăi când vei publica și ia-ți angajamentul public că îl vei respecta. Astfel încât cititorii tăi să aștepte cu nerăbdare noile tale articole. Cu cât scrii mai des cu atât creezi mai mult trafic pe site.
- Întreabă cititorii despre ce ar vrea să citească. Scrie articole exact despre ceea ce-și doresc ei să audă. Vezi și secțiunea despre construirea unei comunități.
- Invită alți bloggeri să scrie articole la tine pe site. Odată ce le-ai publicat articolul, aceștia îl vor anunța către audiența lor.
- Acceptă guest-post-uri pe blogul tău. Vezi exemplu meu aici.
- Scrie un articol prin care să răspunzi unui blogger mai mare la un articol al său. Poți completa și extinde materialul său inițial. Dacă e bine scris, e și o cale de a îți crea o relație cu acel blogger.
- Structurează-ți materialele astfel încât să fie ușor de citit – titluri, subtitluri, liste, marcaje în text.
- Scrie despre subiecte care te pasionează. Dacă scrisul pe blog este o corvoadă pentru tine, se va vedea în ceea ce publici – la fel ca în orice activitate, de altfel. Câtă vreme nu o faci cu plăcere și pasiune, e greu să transformi blogul într-o profesie și o afacere. Nimănui nu îi place să citească articole care nu emană pic de pasiune.
Social Media pentru a genera trafic pe site
- Pune butoane de Share pe Social Media, la începutul și finalul articolelor. Poți folosi un plugin precum Digg Digg – Alege principalele rețele (maxim 4-5 butoane):
- Facebook,
- Twitter,
- LinkedIn și eventual altele mai puțin importante:
- StumbleUpon
- Digg
- Diigo
- Delicious
- VK
- Creează-ți profil pe cele mai importante rețele sociale și postează periodic ceva acolo.
- Pune buton de Like (Facebook) pe blog.
- Pune în sidebar la blog icon-uri spre pagina de pe cele mai importante rețele sociale unde ești prezent. Pluginul Social Icons Widget este o soluție. Construiește audiențe în jurul acelor pagini și acestea vor deveni viitoare surse de trafic pentru blogul tău.
- Cere cititorilor să te urmărească pe rețelele sociale. Cu cuvinte clare, specific.
- Încurajează cititorii să îți promoveze articolele pe rețelele sociale. O poți face la finalul articolelor, în postările tale proprii pe SM sau în emailurile pe care le trimiți.
- Construiește o audiență largă pe Facebook, folosind un pop-up în acest sens (de ex. cu Facebook Page Promoter Lightbox).
- Postează fiecare articol nou scris pe toate rețelele sociale. Este un mod de a genera trafic, dar și un semnal social către Google (te va ajuta pe parte de SEO).
- Înscrie-te în grupuri relevante de Facebook, unde sunt postate materiale pe subiectul despre care tu scrii. Postează acolo fiecare articol nou, fără a exagera însă. Dacă o faci prea des vei fi considerat spammer și eliminat din grup. Ocazional postează și materiale care să nu promoveze nimic.
- Creează o pagină de Facebook a blogului și postează pe ea toate articolele, plus materiale și resurse utile.
- Publică periodic pe Social Media articole mai vechi scrise de tine. Mereu va fi cineva care nu a citit acel articol sau care vrea să îl recitească.
- Creează un blog Tumblr pe nișa ta și postează acolo linkuri către articolele de pe blogul tău, plus alte materiale relevante pentru nișă. Acesta va deveni un trafic site pentru blogul tău. Poți simplifica întregul proces de promovare pe Social Media a articolelor folosind o extensie Chrome precum Add to Any.
Acestea au fost un set de idei de pornire. Pentru și mai multe idei, inclusiv despre cum să obții trafic de pe Google, SEO, email marketing sau optimizând blogul, îți recomand ebook-ul meu “99 Moduri ca sa Cresti Traficul pe Blog”. Dacă ai alte tehnici de trafic site pe care tu le folosești, lasă-le mai jos într-un comentariu la acest articol.