Pentru că primesc mesaje în care mi se cere sfatul despre bloguri sau articole scrise, o să scriu de acum și unele articole utile bloggerilor sau oricui vrea să scrie mai bine. Încep asta cu o listă de cărți pe care le recomand oricui vrea să scrie.
David Ogilvy – Despre publicitate
Am citit cartea lui Ogilvy în engleză, la recomandarea unor marketeri și bloggeri excepționali.
Cred că ar trebui să fie una dintre primele lecturi ale unui blogger. Ogilvy, un geniu al publicității și copwriting-ului, își spune povestea sa și atinge principalele elemente de interes pentru scris: titluri, text, crearea interesului în cititori etc.
Mai multe despre Confesiunile unui om de publicitate găsești aici.
Și câteva recomandări suplimentare. Am discutat în podcast cu mulți antreprenori online și experți, îți recomand să asculți podcastul cu Sorin Popa:
William Zinsser – On writing well
Cartea lui Zinsser – apărută prima oară prin anii ’70 – se concentrează mai ales pe elementele de stil literar, respectiv cum să-l dezvolți. Așa cum spune el însuși, este o carte “pentru oricine vrea să învețe să scrie, indiferent că scrie despre oameni sau locuri, știință și tehnologie, afaceri, sporturi, arte sau tine însuți.”
Cartea e disponibilă la momentul la care scriu aceste rânduri doar în limba engleză.
John Caples – Metode de publicitate testate
Este cartea pe care o citesc acum. Cum să scrii titluri, cum funcționează și exemple concrete. Cum să scrii o introducere, cum să testezi ceea ce ai scris. Conține cam tot ce are nevoie un începător. Eu am luat-o de pe bookdepository în engleză, dar văd că e disponibilă și în română.
Găsești detalii despre Metode de publicitate testate aici.
Kenneth Roman, Joel Raphaelson – Writing that works
Lucrarea celor doi, ambii în top managementul companiei lui Ogilvy prezintă elementele generale ale scrisului cu impact. Este concentrată în principal pe scrisul tipărit (prima ediție a cărții a apărut când încă nu erau folosite PC-urile pe scară largă), acum fiind actualizată cu elemente ale scrisului online.
Personal am (re)găsit elemente și idei bune despre cum să scrii emailuri, scrisori, prezentări, planuri, rapoarte, propuneri ș.a. Mi-a plăcut în special partea legată de cum să scrii cu cititorul în minte: “don’t mumble”.
Chip Heath, Dan Heath – Idei cu impact garantat. De ce unele idei supravietuiesc, iar altele dispar.
Cartea fraților Heath dezbate pe larg modul în care unele idei reușesc să se extindă pe scară mare și cum o fac.
Provocatoare și suprinzător de simplă prin ideile sale, cartea este o lectură utilă oricărui blogger.
Andy Maslen – 100 de idei geniale de copywriting
O carte excelentă, cu sute de idei bune (sunt mai mult de 100). Sfaturile lui Maslen sunt luate din experiența sa de mulți ani ca și copywritter și dublate de exemple concrete din experiența sa.
Cartea o poți comanda aici.
Claude Hopkins – Viata mea în publicitate. Publicitate știintifică
Am citit doar Publicitatea științifică a lui Hopkins. Destul de veche și personal unele idei mi s-au părut depășite.
Per ansamblu însă, Hopkins pune bazele unor concepte și mentalități sănătoase, utile oricărui blogger. Este una dintre cărțile cu care îți recomand să începi.
și Triburi de Seth Godin – o carte excelentă despre cum să dezvolți comunități
Vezi și
- Cum să faci transformi un blog într-o afacere
- Studiu de Caz: Cum să ai vânzări 900 de dolari cu un blog și să le repeți lunar
- Sfaturi pentru bloggeri
- Podcast Antreprenori care Inspiră: Cristian Florea
- Podcast Antreprenori care Inspiră: Cristian China Birta
- 7 podcasturi despre blogging recomandate oricui are sau vrea să înceapă un blog
- 100+ Instrumente online pentru antreprenori și freelanceri