În episodul de astăzi, avem ocazia de a avea un invitat care vine din zona de Employer Branding și care a participat la efectuarea unui studiu cu titlul “Ce îşi doresc românii de la un loc de muncă? Rezultate analiză employer branding trends: Ce beneficii ar trebui sa ia în calcul angajatorii și ce nevoi au angajații din România în 2023?“. Studiul a fost co-creat de MSL The Practice împreună cu eJobs și realizat cu Data Intelligence by Publicis Groupe.
Acest studiu aruncă o lumină asupra așteptărilor angajaților și alegerilor pe care le fac, dezvăluind tendințe interesante și, uneori, surprinzătoare. Rezultatele ne oferă informații valoroase despre ceea ce își doresc angajații de la un loc de muncă și cum își aleg companiile pentru care să lucreze.
Stela Toderașcu este un Professional Certified Coach, cu o certificare acordată de către Federația Internațională de Coaching. Specializată în Career Development & Career Change Coaching, ea este fost Director de Marketing, cu o experiență de 14 ani în diferite roluri de Middle și Top Management. Stela activează ca Employer Branding Director la MSL The Practice și este de asemenea implicată în calitate de Employer Branding Conference Director, trainer și mentor. De asemenea, este autoarea cărții “Let the coach talk: how to successfully change your career“.
Stela a manifestat mereu o pasiune pentru dezvoltarea și evoluția profesională a oamenilor, iar ghidarea sa a condus la ascensiunea unora dintre membrii echipelor pe care i-a condus către poziții de Middle Management sau chiar de Top Management.

În această discuție am explorat subiectele următoare:
- Motivul schimbării locului de muncă: Există o tendință semnificativă în rândul angajaților români de a-și dori o schimbare a locului de muncă în următorul an. Acest lucru poate fi atribuit unor schimbări socio-economice sau altor tendințe pe piața muncii.
- Competitivitatea ofertelor salariale și beneficiilor: Angajatorii și specialiștii HR sunt sfătuiți să revizuiască și să ajusteze strategiile lor salariale, având în vedere că salariul și beneficiile sunt cele mai importante criterii pentru 85% dintre angajați atunci când aleg un angajator.
- Echilibrul dintre viața profesională și cea personală: Abordarea echilibrului dintre viața profesională și cea personală devine esențială, dat fiind că 6 din 10 angajați consideră acest aspect ca fiind decisiv în alegerea sau păstrarea unui loc de muncă.
- Atmosfera de lucru la locul de muncă: Crearea unei atmosfere pozitive și prietenoase la locul de muncă este crucială, aceasta având un impact semnificativ asupra deciziilor angajaților de a rămâne sau a pleca.
- Managementul toxic: Se remarcă importanța identificării și remedierii stilurilor de management considerate toxice, întrucât acestea sunt factorul principal pentru 53% dintre angajați în decizia de a-și schimba locul de muncă.
- Dezvoltarea carierei: Deși un număr redus dintre cei ce doresc o schimbare aspiră la antreprenoriat, angajatorii și specialiștii HR ar trebui să se gândească la moduri prin care pot încuraja și sprijini dezvoltarea carierei angajaților lor.
- Evoluția tendințelor de employer branding: Pe baza datelor și tendințelor evidențiate de studiu, s-a oferit o perspectivă asupra modului în care employer branding-ul ar putea evolua pe piața muncii din România în anii următori, din punctul de vedere al angajatorilor și specialiștilor HR.
Aceste concluzii oferă o perspectivă detaliată și actuală asupra dinamicilor pieței muncii din România și asupra așteptărilor angajaților.