O întrebare pe care o primesc des atunci când ofer consultanță de blogging este legată de paginile pe care un blog trebuie să le aibă. Deși situația poate diferi de la un blog la altul există câteva pagini care ar trebui să existe pe aproape orice blog. Iată-le mai jos cu informații despre fiecare.
15 Pagini pentru Bloguri
- Pagina despre noi – Intitulată de obicei “Despre noi” sau “Despre mine” pentru un blog personal, aceasta este pagina care va spune cine ești, cum a pornit proiectul blogului și ce vrei să faci mai departe cu el. Poți include aici povestea ta și – recomandabil – câteva detalii personale despre tine care să arate că ești o persoană reală: unde locuiești, pasiuni, etc
- Pagina de contact – Conține datele tale de contact: adresa de email, link spre profilul tău de pe câteva rețele sociale unde poți fi contactat, dacă vrei să publici poți include adresa și numărul de telefon (pentru un blog personal ultimele două nu e necesar să fie publicate). Poți include un eventual formular de contact, prin care cititorii să își trimită un mesaj direct de pe această pagină. Dacă preferi poți include datele de aici direct pe pagina despre tine, renunțând la o pagină separată de contact.
- Pagina de pornire (home) – Este prima pagină afișată când cineva accesează url-ul blogului tău (root). De obicei va include scurte extrase din ultimele articole de pe blog și orice altceva dorești tu. O poți configura din setările temei de WordPress și eventuale widget-uri definite.
- Pagina de produse și servicii – Dacă ai produse / servicii, aceasta este o pagină care le indexează pe toate, oferind linkuri spre paginile fiecărui produs în parte.
- Pagina de publicitate – Conține date despre blogul tău, cui este adresat, ce fel de publicitate accepți, tarife (dacă le faci publice) un eventual rate-card și modalități de a fi contactat pentru publicitate.
- Pagina de arhivă – Este pagina care afișează arhiva cu articolele publicate până acum. O poți crea din tema de WordPress sau poți folosi pluginuri speciale pentru așa ceva (de exemplu Archives sau Compact Archives)
- Pagina “Scrie un articol” (guest-post) – Dacă accepți să publici pe blog articole scrise de altcineva aceasta este pagina cu condițiile în care accepți astfel de materiale. Un exemplu este pagina mea de guest-post.
- Pagina de categorie – Este pagina care afișează conținutul unei categorii sau tag (articolele incluse acolo). Aspectul ei e definit de tema de WordPress și de obicei nu există setări în temă. O poți personaliza cu un plugin dedicat ca WP Custom Category Pages.
- Pagina de tag – similară cu precedenta, dar pentru tag-urile WordPress.
- Pagina de abonare – una dintre cele mai importante pagini, este cea dedicată abonării prin email. Pe lângă modalitățile standard pe care le oferi vizitatorilor de a își lăsa adresa de email ca să se aboneze la blogul tău (widget-uri, pop-up) pagina de abonare (Subscribe) este o pagină dedicată acestui aspect. Va conține câteva cuvinte și … un formular de abonare.
- Pagina de Confirmare a abonării – După ce își lasă adresa de email și eventual face confirmare în email-ul de conformare, vei direcționa cititorii aici, le vei spune că acum sunt abonați și – dacă e cazul – le vei da linkul spre un ebook gratis pe care îl oferi (de obicei eu prefer să trimit linkul spre ebook prin email).
- Pagina de întrebări frecvente (FAQ) – O listă cu cele mai frecvente întrebări pe care le-ai primit și răspunsul la ele (mai ales dacă ai produse sau servicii). Poți să le incluzi și pe o altă pagină, cum ar fi cea despre tine sau cea de produse.
- Pagina 404 – Este pagina afișată automat când cineva deschide un link care nu există pe blogul tău (tastează url-ul blogului urmat de un șir de caractere fără sens pentru a o accesa. O poți personaliza cu un plugin ca 5sec 404 sau Ultimate 404 Plugin.
- Pagina de termeni și condiții de utilizare – conține termenii și condițiile de utilizare a site-ului. Probabil ar fi bine să discuți cu cineva specializat despre ce ar trebui să conțină. Un exemplu aici.
- Pagina “Prima oară aici?” – este o pagină care ghidează pe cei care accesează prima oară site-ul. Conține câteva cuvinte despre blog și linkuri spre unele articole (de exemplu cele mai populare). Vezi cum am făcut eu aici.
Și câteva recomandări suplimentare. Am discutat în podcast cu mulți antreprenori online și experți, îți recomand să asculți podcastul cu Sorin Popa:
Acestea sunt cele mai importante pagini de pe un blog. Evident nu e obligatoriu să le ai pe toate, ci pe cele care se potrivesc blogului tău, nișei tale, activității tale. Care este situația la tine? Ce pagini dintre acestea folosești pe blogul tău?