Unul dintre primele lucruri care trebuie făcute când începi un blog este alegerea numelui de domeniu. Când ajungi la acest punct ar trebui să știi destul de clar despre ce vei scrie și cât timp poți dedica blogului.
Ca urmare, pe baza nișei (nișelor) despre care vrei să scrii poți alege URL-ul domeniul pe care să-l cumperi și unde vei instala WordPress.
Cum alegi numele de domeniu pentru blogul tău
Iată câteva idei despre ce să ții cont la alegerea numelui de domeniuî înainte de a îți lua gazduire web pentru blogul tău:
1. Să fie ușor de reținut. Folosind minim de cuvinte. Cu cât îl faci mai lung, cu atât scade probabilitatea să poată fi reținut.
2. În mod normal în acest punct ar trebui să știi despre ce vei scrie. Ca urmare fă o listă cu blogurile care îți vor fi competitori pe nișa ta. Uită-te ce nume de domeniu au folosit ei.
Cum și-au alcătuit ei numele? E posibil ca asta să fii influențat succesul (sau insuccesul) lor?
3. Ai două opțiuni principale: folosești numele tău sau nu.
Prima este cea în care îți pui numele ca și URL al domeniului sau derivații din acesta (cum am ales eu la florinrosoga.ro).
Are avantajul că te ajută ca și branding personal, pe termen lung. Dezavantajul este că dacă vei scrie articole slabe sau blogul va ajunge în ruine asta se va asocia mai rapid cu tine.
Iar din dezavantaj vine și un plus: poate fi motivant să lucrezi la menținerea unui nivel calitativ ridicat. Nu cred că îți dorești ca lumea să te cunoască drept “Popescu, cel cu blogul în ruine”.
4. Opțiunea în care alegi un nume de domeniu care nu are legătură cu numele tău are avantajul că poate fi mult mai sugestivă. Dacă nu ești deloc cunoscut în mediul online asta te poate ajuta.
Poți include cuvinte cheie în domeniu. De exemplu dacă vrei să scrii un blog despre pepeni verzi, poate fi o idee bună să incluzi cuvintele “pepeni verzi” (blogdepepeniverzi.ro, pepeniverziblog.ro).
Sugerează din prima clipă despre ce vei scrie pe acel blog, plus că există unele avantaje dpdv SEO.
Poți include cuvinte care conțin elemente motivaționale. Motivează cititorii tăi să afle mai multe despre subiectul pe care îl tratează blogul tău.
Spre exemplu acesta e unul dintre motivele pentru care am ales aici “ProfiBlogger.ro”. Aș fi putut pune BloggerideSucces (sau similar), dar mi s-a părut prea comercial. Rămâne de văzut dacă am făcut o alegere bună, deși oricum conținutul va face diferența, nu denumirea.
Fă o căutare folosind Google Keyword Planner după cuvintele care ar descrie mai bine blogul tău. Vezi dacă lumea caută mai mult pe Internet acele cuvinte sau sinonime ale lor.
O ultimă observație: numele să fie ușor de reținut de către o persoană străină, nu de către tine. Eventual roagă niște cunoștințe să își întrebe 2-3 prieteni (oameni care nu te cunosc pe tine și preocupările tale) ce părere au de numele ales de tine. Răspunsurile pot fi subiective, dar se pot constitui ca un bun punct de pornire.
5. Nu exagera cu căutarea numelui perfect. Sigur, un URL ușor de reținut și sugestiv ajută, dar succesul va fi definit de articolele pe care le vei scrie, nu de URL. Adică de cât de mult vei munci la blog.
Există bloguri care au nume foarte neinspirate, chiar urâte și totuși au succes. Calitatea articolelor scrise, cât de des scrii pe blog și cât de bine au fost promovate influențează mult mai mult. Vezi și articolul 11 lucruri de care să ții cont când pornești un blog.
Update: Am continuat subiectul alegerii numelui de blog aici, cu idei concrete.
Și câteva recomandări suplimentare. Am discutat în podcast cu mulți antreprenori online și experți, îți recomand să asculți podcastul cu Sorin Popa:
Dacă ai alte idei despre cum poate fi găsit un nume de domeniu potrivit pentru blog, lasă-le mai jos într-un comentariu la articol.