Crearea unui site web profesional este scopul oricărei persoane care-și dorește să aibă un loc digital în care să-și prezinte munca – fie că e vorba de freelancing, afacerea proprie sau alte contexte.
Totuși, primul pas este în general cel mai greu – ce implică, mai exact, crearea unui site web?
După ce ai citit toate sfaturile oferite de mai jos, ai nevoie totuși și de o platformă pentru crearea unui site profesional. O bună opțiune recomandată este să vezi ce-ți oferă WebWave – cu siguranță această platformă te va surprinde.
Te gândești să faci acest prim pas de a începe un site web, dintr-un motiv sau altul. Ce bine că ai dat peste articolul ăsta, nu-i așa? E clar, ești convins că vrei să încerci marea cu sarea și să-ți creezi, în sfârșit, primul site web.
Un site web ar trebui să reprezinte, pentru oricine vrea o prezență web, un început crucial. Paginile de social media sunt bune, prezența pe Facebook sau pe Youtube este super ok, dar website-ul este necesar, dacă vrei să ai cu adevărat succes digital!
Astfel, în articolul de azi vrem să discutăm despre ce implică, mai exact, crearea unui site web – vrem să-ți oferim datele necesare pentru orice început, sfaturile noastre (atât practice cât și direcții mai abstracte) cât și o concluzie despre ce implică, mai exact, crearea unui site web profesional!
Așadar, să începem! Te sfătuim să citești tot articolul, pentru a te asigura că ai acoperit toate datele necesare pentru a ști ce implică, mai exact, crearea unui site web!
Scopul site-ului tău
Primul lucru pe care trebuie să-l faci înainte să începi crearea unui site web – și pe care multă lume îl omite – este găsirea unui scop pentru site-ul tău. Majoritatea persoanelor care-și doresc o prezență digitală știu că au nevoie de un site web, dar de puține ori aceștia fac acest pas extrem de important – găsirea scopului pentru site-ul respectiv.
În linii mari, scopul site-ului tău web face referire la modul în care vei folosi acel site pentru afacerea ta sau pentru persoana ta. Poate fi doar un site de prezentare, cu poze și câteva date despre tine sau afacerea ta.
Sau, poate avem printre noi niște scriitori veritabili, care tot timpul au vrut să creeze conținut de blog, însă ceva i-a reținut. Ei bine, pentru asta trebuie să creezi un blog!
Un alt scop foarte comun în ultima perioadă este vânzarea unor produse prin intermediul magazinelor online, fie ele produse fizice sau servicii/subscripții/cursuri online.
Acestea sunt doar o parte din scopurile pe care un site web profesional le poate avea. Pe lângă acestea, poți să te gândești și la ce fel de tonalitate ai vrea să aibă site-ul tău și conținutul acestuia, pentru cine ai vrea să fie construit site-ul (adică publicul tău țintă) și care ar putea fi poate logo-ul sau motto-ul tău.
Aceste pregătiri te vor ajuta pentru construcția efectivă a site-ului tău web.
Standardele de creare a site-ului tău
Gata, ai stabilit aceste chestiuni atât de importante pentru site-ul tău? Super! Acum, ar trebui să discutăm și despre câteva standarde cruciale atunci când dorești să-ți creezi un site web. Dacă ții cont de aceste standarde, te vor ajuta să-ți realizezi scopul.
Standardele care țin de SEO
Ai auzit cu siguranță de optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare (Search Engine Optimization) – acest concept este necesar de știut dacă vrei ca site-ul tău să aibă trafic organic. Și, crede-ne pe cuvânt, o să ai nevoie de acest trafic organic.
Practic, traficul organic nu costă nimic. De ce? Pentru că este trafic care ajunge pe site-ul tău din motoare de căutare. Oameni care au nevoie de soluția pe care o oferi tu, caută pe Google și dau de tine. Nu e minunat?
Ba da! Dar dacă vrei astfel de trafic, ai nevoie de câteva setări importante. Din toate, amintim că subpaginile tale trebuie să fie indexabile de către Google (adică să le includă în marele lor cuprins), trebuie să poți seta meta-titlul și meta-descrierile pe care o să le vadă utilizatorii atunci când te caută pe Google.
De asemenea, trebuie să ai neapărat acces la secțiunea HEAD a site-ului tău, pentru a te asigura că poți seta anumite pluginuri și instrumente ajutătoare, cum ar fi Google Analytics sau Goole Search Console.
Site-ul trebuie să fie optimizat pentru dispozitive mobile
Știai că mai bine de 50% din traficul online vine de pe dispozitive mobile? Unele site-uri web au peste 70-80% trafic exclusiv mobil. De ce? Pentru că acum toată lumea are un smartphone. Prețurile nu sunt foarte mari, internetul, cel puțin în România, este ieftin, iar posibilitățile devin infinite în aceste cazuri.
Dat fiind acest context, crearea unui site care nu este optimizat pentru dispozitive mobile este, în esență, o problemă foarte mare. Un site care nu este mobile-responsive poate cauza probleme mari utilizatorilor, deoarece aceștia nu pot avea o experiență plăcută.
Un site optimizat pentru dispozitive mobile va arăta tot timpul impecabil, indiferent de dispozitivul de pe care este accesat. Fie că este accesat de pe un telefon mobil, o tabletă, un dispozitiv de afișare auto sau un laptop, site-ul va arăta mereu bine.
Site-ul trebuie să se încarce într-un timp performant
Orice site web trebuie să se încarce într-un timp rapid. De ce? Pentru că trăim în era vitezei. Acum, nimeni nu mai are răbdare. Fiecare secundă de încărcare în plus îți aduce cu 7% mai puțin trafic pe site-ul web. Dacă site-ul tău se încarcă în 10 secunde, 70% din oamenii care ar fi trebuit să fie pe site-ul tău nu au mai avut răbdare.
Pentru asta, ai nevoie de un site creat într-un mod cât mai profesional și optimizat să se încarce rapid și să aibă o bună viteză. Te sfătuim să folosești un website builder calitativ, care îți oferă soluții pentru cele mai întâlnite probleme din industrie!
Site-ul trebuie să aibă un certificat SSL
Certificatele SSL au devenit, din 2018, obligatorii pentru orice site web. Aceste certificate au scopul de a encripta datele pe care utilizatorii tăi le lasă pe site, cum ar fi e-mail, nume, prenume sau, și mai important, datele cardului tău.
Dacă site-ul tău web nu are instalat un certificat SSL, utilizatorul va vedea un avertisment din partea browser-ului, care-l anunță că site-ul pe care se pregătesc să intre are probleme de securitate. Tu, ca utilizator, dacă ai vedea așa un avertisment, ai mai intra pe acel site?
Ferestrele pop-up trebuie aplicate cu atenție
Ferestrele pop-up sunt din ce în ce mai folosite, deoarece majoritatea site-urilor vor să-și creeze o bază de date cu e-mail-uri, spre care ar putea să trimită mai departe mesaje promoționale. Plasarea acestor ferestre nu e greșită, însă trebuie să ai grijă cu acestea.
Închiderea lor trebuie să fie cât mai ușoară, deoarece utilizatorul poate e interesat de site-ul tău, dar nu vrea neapărat să primească e-mail-uri promoționale. Astfel, atunci ar vrea să închidă acel pop-up.
Totuși, unele site-uri uită de acest principiu crucial, iar închiderea unui pop-up devine o adevărată aventură. Ce trebuie să faci atunci? Dacă nu vor să te lase să închizi pop-ul, o să închizi tot site-ul web, iar noi te înțelegem!
Design-ul trebuie să fie cât mai plăcut
Design-ul site-ului tău este un alt standard de care trebuie să ții cont atunci când creezi un website nou. Utilizatorii tăi vor să aibă o experiență cât mai plăcută. Bineînțeles, nu cere nimeni opere de artă, dar un website cu un design plăcut, funcțional, care să meargă repede ar fi de preferat oricând.
Conținutul site-ului tău trebuie să fie profesional
De asemenea, un alt standard important este conținutul scris de pe site-ul tău. Vrei să ai o poveste plictisitoare, față de care niciun utilizator să nu rezoneze, sau vrei să afle toți utilizatorii ce poveste interesantă ai? Totul depinde de modul în care este scris acel conținut!
Ieși în evidență prin crearea unei povești. Lasă clișeele pentru competitori, iar tu profită de inovația pe care poți să o aduci industriei tale!
O strategie de marketing pusă la punct
După ce ai lansat un site web, trebuie să-l promovezi – vrei ca acesta să fie văzut de cât mai multă lume. Cum se poate asta? Printr-o strategie de marketing pusă la punct cum trebuie!
Ne-ar lua un articol întreg, la fel de lung ca acesta, să povestim și despre strategii de marketing, dar te lăsăm cu un sfat – fii cât mai sincer în tot marketing-ul pe care vrei să-l faci.
Concluzie
Crearea unui site web profesional nu este atât de complicată precum crezi. După cum ai văzut, standardele pe care le-am enumerat sunt reguli de bun simț, ușor de pus în aplicare. Ține cont de ele atunci când începi crearea site-ului și vei avea la final un produs de care o să fii cu adevărat mândru.
Ca platformă pentru crearea site-ului tău web, noi sugerăm să colaborezi cu cei de la WebWave. Platforma lor este foarte simplu de folosit, iar cu acest articol ca suport, vei avea un site web profesional în timp foarte scurt. Poți afla aici mai multe despre crearea site-urilor.