Georgiana Vasilescu este trainer, coach și formator în Școala de Formare în Coaching Evolution Coaching System. Este fondatoarea programului „Soul Aligned Business” dedicat antreprenorilor care sunt interesați de dezvoltarea și evoluția lor spirituală, în același timp cu cea de business.
Georgiana ne-a vorbit astăzi despre strategia de prețuri: mulți antreprenori simt o anxietate când vine vorba de preț, mai ales în piața serviciilor unde este destul de greu să stabilești valoarea pentru că nu ai un produs fizic căruia să-i calculezi prețul de producție și să pui un adaos (oare cer prea mult? sau prea puțin?).
În ceea ce privește vânzarea produselor sau a serviciilor premium, clienții nu cumpără neapărat produsul sau serviciul în sine, ei cumpără mai ales timp, confort, statut, experiență, transformare:
- Selling is not about the thing, it’s about the thing arround the thing, de aceea și prețul nu reflectă întotdeaua produsul în sine (valoarea lui intrinsecă) ci ceea ce face produsul pentru client.
- Statistic, între 10%-20% din clienții oricărei industrii vor cel mai bun produs/serviciu pe care îl pot găsi pe piață, când vine vorba de lucruri importante pentru ei: sănătate, relații, situația financiara, felul în care arată, educația etc.) acești clienți nu caută cele mai ieftine soluții ci, din contră, cele mai scumpe.
- Un preț mare poate să fie aspirațional pentru client, este un proces ce se întâmplă ca proces psihologic, emoțional, energetic în client atunci când achiziționează produse/servicii premium și cum se reflectă asta în mai multe aspecte ale vieții lui.
- Prețurile premium necesită o poziționare premium, asta înseamnă că absolut TOATE aspectele care au legătură cu business-ul tău trebuie să fie premium: felul în care arată site-ul tău, materialele promoționale, vizualul, cărțile de vizită, logo-ul, aspectul tău, hainele pe care le porți, personalitatea ta, stima ta de sine, valoarea ta personală, fonturile pe care le folosești, culorile din branding-ul tău, modul în care este organizată/structurată oferta ta, calitatea imaginilor pe care le folosești, modul în care comunici etc. Nu doar prețurile să fie premium, ci absolut tot ceea ce are legătură cu tine sau business-ul tău.
