Acest articol este scris de către Adrian Dragomir de la termene.ro.
Salesforce.com a cumpărat Slack cu 27.7 miliarde de dolari. Această sumă este de 24 de ori cifra de afaceri a Slack. Eu am învățat că nu trebuie să plătești pentru o firmă mai mult decât profitul acesteia agregat pe 5 ani. Slack a încheiat anul trecut cu un profit brut de 533 de milioane de dolari. La acest profit brut, Salesforce.com ar trebui să aștepte mai bine de 50 de ani ca să recupereze investiția din profituri.
Salesforce.com este liderul pieței mondiale de CRM, software pentru gestiunea vânzărilor și a activităților de service. Firma s-a ridicat în zilele în care soluțiile SaaS erau rare, iar piața era dominată de Siebel, o companie care a fost achiziționată de Oracle și al cărei lidership s-a topit între timp. Miza pe soluțiila SaaS a făcut din Salesforce.com liderul mondial al soluțiilor CRM.
Slack a fost până în 2020 liderul pieței de software colaborativ. Acum ocupă poziția a doua. Soluția Slack este de asemenea una SaaS.
Salesforce.com și Slack colaborează de mai mulți ani. Clienții pot lucra integrat cu cele două soluții. Analiștii se întreabă ce anume mai poate adăuga o integrare, astfel încât să justifice prețul uriaș plătit pentru achiziționarea companiei.
Să fi înnebunit Marc Benioff, CEO-ul Salesforce.com, când a făcut o achiziție care aproape egalează cifra sa de afaceri anuală? Voi ce părere aveți?
Aș zice că trebuie să avem în vedere următoarele considerații:
- Indicatorii tradiționali cum sunt Price to Equity Ratio nu pot fi considerați ca fiind valorile principale după care se judecă o achiziție a unei companii de tehnologie. Price to Equity Ratio măsoară raportul dintre prețul unei acțiuni și profitul pe acțiune.
Acțiunile Slack sunt, din această perspectivă, supraevaluate, dar firma se bucură de o creștere globală explozivă de aproximativ 32% pe an. - Achizițiile se termină de obicei prost în lumea IT, dar Marc Benioff are reputația de a face bani din aceste achiziții. Slack este a 62-a companie achiziționată, iar achizițiile anterioare au fost, în general, un succes. Printre acestea se numără Tableau (tehnologie Business Intelligence), Mulesoft (software pentru integrare), Demandware (software pentru e-commerce) și Exact Target (software pentru automatizarea proceselor de marketing). Dacă dl. Benioff reușește să dubleze sau să tripleze vânzările Slack, atunci valoarea de piață a companiei va crește atât de mult încât această achiziție va deveni foarte profitabilă.
- Principalul competitor al Slack este Microsoft, cu soluția Microsoft Teams. Microsoft se află într-o ofensivă susținută contra Slack. Baza de atac a Microsoft este suita Microsoft Office 365, care include soluția de comunicare Microsoft Teams. Atacul Microsoft a fost resimțit din plin de Slack, pentru că poarta de intrare în companii este omniprezentul Microsoft Office.
- Principalul competitor al Salesforce.com este … tot Microsoft, cu suita sa Microsoft Dynamics CRM. Chiar dacă Salesforce.com este lider cu o cotă de piață de 19%, Microsoft a mai detronat în trecut lideri de piață pentru a le lua locul în urma unei campanii agresive. Printre victime se numără Word Perfect, Netscape și chiar anul acesta, Slack.
- Prin achiziția Slack, Salesforce.com mută lupta cu rivalul Microsoft în teritoriul Office, unul dintre principalii generatori de profit ai Microsoft. Salesforce poate începe să introducă soluții cu care să concureze Microsoft, la pachet cu Salesforce.com și Slack. De asemenea, își adaugă în portofoliu tehnologii de lucru colaborativ și colaborare video la care Microsoft deținea un avantaj față de salesforce.com
La Termene.ro, folosim Slack pentru colaborarea în cadrul companiei și cu colaboratorii noștri. Am ales Slack față de alte soluții pentru că este foarte prietenoasă, foarte ușor de folosit, fiind în același timp sigură și plină de funcționalități.
Povestea noastră seamănă, într-un fel, cu povestea Salesforce.com și a Slack. Noi am început ca o companie de Software as a Service într-o perioadă în care liderul de piață oferea o soluție desktop. Am crezut în platformele cloud și am avut dreptate: clienții le preferă și preferă termene.ro.
La fel ca aceste două companii, am crezut în business intelligence și în inteligența artificială. Acestea reprezintă noile frontiere pentru compania noastră. Lucrăm la soluții inovative și beneficiem de o finanțare europeană, care ne ajută să avansăm mai repede în această direcție.
Lupta dintre acești doi giganți, Microsoft și Salesforce, este interesantă pentru fiecare dintre noi, pentru că putem învăța din tacticile și strategiile lor. Este un meci-școală, pe care nu vrem să-l ratăm!
Slack
Se observă creșterea generată de anunțul achiziției.
Date generale:
Label | Value |
Exchange | NYSE |
Sector | Technology |
Industry | Computer Software: Prepackaged Software |
1 Year Target | $32.00 |
Today’s High/Low | $42.94/$42.66 |
Share Volume | 19,800,066 |
Average Volume | 18,575,142 |
Previous Close | $42.51 |
52 Week High/Low | $44.15/$15.10 |
Market Cap | 24,630,433,917 |
Forward P/E 1 Yr. | -73.95 |
Earnings Per Share(EPS) | $-0.58 |
Annualized Dividend | N/A |
Ex Dividend Date | N/A |
Dividend Pay Date | N/A |
Current Yield | N/A |
Beta | 1.02 |
Salesforce.com
Sursa: Nasdaq – Salesforce.com Inc Common Stock
Acțiunile Salesforce.com au scăzut la anunțul achiziției, deoarece analiștii cred că prețul este prea mare.
Label | Value |
Exchange | NYSE |
Sector | Technology |
Industry | Computer Software: Prepackaged Software |
1 Year Target | $275.00 |
Today’s High/Low | $224.90/$221.82 |
Share Volume | 6,447,810 |
Average Volume | 7,221,650 |
Previous Close | $220.97 |
52 Week High/Low | $284.50/$115.29 |
Market Cap | 204,707,151,832 |
P/E Ratio | 87.35 |
Forward P/E 1 Yr. | 131.02 |
Earnings Per Share(EPS) | $2.56 |
Annualized Dividend | N/A |
Ex Dividend Date | N/A |
Dividend Pay Date | N/A |
Current Yield | N/A |
Beta | 1.21 |
Cota de piață a Microsoft Teams și Slack
Cota de piață la CRM
- Salesforce.com 19% (locul 1)
- Microsoft Dynamics CRM 3-4% (locul 5)