2019 este un an în care blogul și social media vreau să reflecte mai mult activitatea companiei mele și să fie într-o măsură mai mică un hobby. O concluzie la care am ajuns – în special datorită podcastului – este că orice formă de comunicare online atinge la un moment dat un punct în care trebuie să devină profesionistă sau moare.
Inițial începi să scrii pe un blog sau pe social media (sau să faci un podcast, cum am făcut eu) ca și hobby. Pur și simplu faci, fără să înțelegi prea mult ce și de ce.
Pe măsură ce câștigi experiență realizezi totuși că abordarea “hobby” nu ține la nesfârșit.
Spre exemplu, nu poți pur și simplu să dai colegilor să-ți scrie articole, postări pe Facebook. Sigur, ei le vor face și se vor strădui să o facă bine, cât de bine se poate. Numai că ei nu îți cunosc la fel compania, nu înțeleg unde vrei tu să ajungi, nu pot ghici cine sunt clienții pe care îi doresști, valorile care te reprezintă, ce compromisuri accepți (sau nu).
Nu e destul să posteze din când în când pe Facebook.
Câtă vreme colegii tăi nu știu cine sunt potențialii tăi clienți, cum să interacționeze cu ei (sau cum nu) social media și blogul va deveni pentru ei mai degrabă o povară.
Iar pentru tine o sursă de stres sau în cel mai bun caz un canal de comunicare cu potențial irosit și de care nu profiți.
Le poți păstra mai departe la fel, pe principiul “merge și așa”. Dar vor rămâne în continuare mai degrabă un hobby. Vine un moment în care vei ajunge la concluzia că ori le închizi ori înveți să le folosești în mod profesionist.
Poate acum, poate peste 1-2 ani. Oricum, va veni acel moment. E o chestiune de timp.
Și apropo de social media, o recomandare pentru 2019: cei de la agenția Kooperativa vor avea câteva cursuri de social media organizate în cadrul companiilor.
Până acum ei au organizat peste 700 de campanii de influencer marketing, au scris și publicat mai mult de 10.000 de postări pe social media pentru clienții lor și au creat mai mult de 1000 de reclame Adwords și Facebook Ads.
Îți recomand să asculți și podcastul cu Cristian China-Birta, fondatorul Kooperativa:
Dacă te interesează să folosești social media pentru compania ta în 2019 îți recomand să înveți alături de cei de la Kooperativa 2.0, la cursurile organizate de ei. Trimite un mesaj pe office@kooperativa.ro ca să fii sigur că prinzi unul dintre cursurile de social media organizate de ei în cadrul companiilor în 2019.